Thursday, July 7, 2011

oh. my beby. (versi sedeh)

Semenjak pindah ofis, parking menjadi masalah buat aku n opismate ku. Bayar tak mahal, RM2 sehari. Tapi nak cari parking mcm *&%$#@. Disebabkan opis aku mula beroperasi jam 8 pagi, parking pagi tak jadi prob sgt. Nak dijadikan cerita, 1 day ni aku cm terlambat sket sampai opis. Amik tiket je tros dok parking kt dpn skali. N itu adalah bkn tmpt parking. Takda kotak. Akibatnya.....

Suruh contact security tapi tak letak nombor. Hawau sungguh.

ARGHHHHHH!

Sangat terkezut, tekulat, tekesima, tekijat... Tak sangka bebyku di clamp!

Ye. Bebyku first time menerima 'surat chenta'.

RM100!!!!! Hamik ko! Gile ahh management sini... Ingt sini sume org kaya ke??? Adoi... RM100 tu buat soping bnyk bole dpt kot... Aku pon menggagau laa cari pak guard kt situ. Memandangkan kesemua pak guard di situ adala foreigner (haram jadah ckp mlayu mahupon ongputeh tak phmm...haremm btol!) aku gi teros management de. Org management tu soh tunggu kt keta de akan anta security bukak clamp. Aku pon gagah laa naik balik tunggu dekat2 ngan keta (sbb segan..kui kui kui) Nasib baik la 2 budak cenonet si Fiza n Mar teman. Kalau tak, tak tahu lah betapa tebalnye, sedehnye hatiku ketika itu. Hehehee..

Mangsa bersama kereta beliau.

Nak dekat 40 min menunggu security, dtglah abg botak dgn kunci clampnye. Setelah berbincang (sambil wat muke sedeh+comey) beliau bersetuju utk melepaskan clamp dgn harge RM30. Lantaklah. Kire ok la tu. Dari RM100. Maunye sebulan aku menyanyi tanpa berlagu. Huhuhu.

Pengajaran ini amat bermakna. Silalah parking di tempat yg betul agar kereta anda tidak di clamp.

Sekian.

Sobsss...

No comments:

Post a Comment